maandag 25 mei 11.45 uur
Geslaagde eerste bijeenkomst leerkring
We zijn blij om mee te delen dat we op 20 mei een druk bezochte startbijeenkomst hadden van de leerkring Energiegemeenschappen in de Cycle-Up Hub van Leeuwarden. Er waren in totaal 42 personen aanwezig vanuit 30 verschillende coöperaties/instanties die meer wilden weten over energiegemeenschappen en het energiesysteem zelf. Een prachtige opkomst, maar wat heeft dit nu concreet opgeleverd?
We hebben nu gezamenlijk hetzelfde startpunt v.w.b. het thema Energiegemeenschappen.
Er is veel informatie gedeeld en opgehaald over waar de behoefte ligt voor deze leerkring.
Voor en door de leerkring
Op basis van input van de aanwezigen zijn er drie onderwerpen naar voren gekomen waar veel vragen over zijn. Dat zijn thema’s zoals: ‘Energie delen’, ‘Juridisch & Governance’ en ‘Communicatie’.
Vervolgbijeenkomsten
Wij gaan nu aan de slag om drie vervolgbijeenkomsten te organiseren en experts hierbij te betrekken, waarmee we verder de diepte in kunnen op deze drie aangedragen onderwerpen:
September ’26 – Energie delen
November ’26 – Juridisch & Governance
Januari ’27 – Communicatie
Kennis delen
Dit is precies het doel van de leerkring; om kennis te delen op basis van de vragen die er liggen en elkaar zo vooral te versterken. En op deze manier handvatten te creëren voor nieuwe begrippen zoals de Energiegemeenschap en het energiesysteem. In volgende bijeenkomsten zullen we dit verder uitbouwen. Al met al was het een geslaagde eerste sessie en kijken we uit naar de vervolgbijeenkomsten.
Meer weten?
Wil je meer weten over de leerkring of over energiegemeenschappen voor jouw initiatief of gemeente? Neem gerust contact met ons op. Of volg ons via de nieuwsbrief om op de hoogte te blijven over de volgende bijeenkomsten.
